Wednesday, July 29, 2009

.:AMOK:.


Arghhhh!!Saya amat2 tertekan..marah..marah..marah...amok..amok..momok...!!(istighfar..istighfar!)


...awak amat jahat..kenapa awak sakitkan hati saya? Kenapa awak mempermainkan saya? Kenapa awak sanggup hancurkan hati saya..awak tau kan setelah sekian lama saya setia dengan awak..saya teringatkan awak 24 / 7 taw...Awak jahat, wahai cik celcom!..

Saya telah menjadi pengguna yang setia untuk Celcom Broadband..Oleh kerana saya menggunakan prepaid, jadi, acapkali saya akan buat weekly broadband which cost me about RM20 / 7days..Sepanjang 2 bulan saya guna, alhamdulillah tak der masalah..cuma kadang2 network down.."biasalah kak, network down.." bak kata sorang Celcom network support pabila saya report ttg problem broadband saya nie..nada beliau seperti malas...Hebat tak jawapan yang saya terima..

Anyways, back to the story...pada suatu pagi yang hening, saya dengan cerianya on la tenet...baru on 5mins tetiba down..saya pun tgk la error msg yang saya dapat..

"You have insufficient airtime balance.Kindly topup to activate"..wtf??

Apasalah kredit saya tak cukup pulak nie..bila saya check kredit, tgk2 balance saya ada semilan sen adanya..diulangi..semilan sen..Mana kredit aku 14 hengget tadi??(saja ja nak sebut ada banyak kredit..huhuhu)..So, saya dengan kecewanya, call la 1111, and according to the customer service officer, system diaorg down..that's the reason naper benda nie boleh jadi..Then saya tanya, apakah jalan penyelesaiannya..as saya urgently nak guna tenet coz ada gheja (kononnya lah kan)...Kemudian beliau berkata "Apa kata, cik activate another weekly broadband"...wat???
Hello encik customer service, awak ingat saya nie banyak dwet ka? (ayat nie tak la terpancul keluar dari molot saya..saja ja nak eksyen tunjuk berani)..Then saya tanya laggi, bila benda nie akan setle..bila saya akan dapat kredit saya balik.. bila saya akan dapat broadband saya balik..beliau cakap mcm nie "Kami akan siasat..dan jika cik layak, broadband dan kredit cik akan dikembalikkan"....HA?Jika saya layak???????What are you talking???

Cut it short, menurut beliau, masalah saya nie akan dapat disetlekan dalam masa 3-7 hari bekerja..Tapi sekarang dah masuk hampir 10hari..Aci tak saya call dan amok?







4 comments:

  1. iyer...
    selagi ko tang mengamok selagi tu dia wat bangang jer...
    aku cadang kan ko mengamuk kat manager dia tros!!

    ReplyDelete
  2. Aku dah amok..siap dengan ganasnya aku suruh beliau transfer call kat supervisor beliau..Tapi tau dak beliau cakap apa? "Maaf cik, supervisor kami takder buat masa nie..Nanti sebelum pukul 5pm dia akan kol cik balik".. Aku pun tunggu lar sampai koi 5pm..tadak sapa sekoq pun yang call..3 ari pas tu baru ada org kol and janji 3-7 hari bekerja kredit aku dan jugak broadband aku yang ilang tu akan dipulangkan semula..tapi nie dah masuk ari ke 11kots kalo tak salah..apa yang perlu aku lakukan?

    ReplyDelete
  3. satu lagi wahai cik nur..awat dah lama anda tak update blog?heheh

    ReplyDelete
  4. celcom customer service...dan service nyer...mmg mcm b.a.b.i ... streamyx pon sama.

    ReplyDelete

Wednesday, July 29, 2009

.:AMOK:.


Arghhhh!!Saya amat2 tertekan..marah..marah..marah...amok..amok..momok...!!(istighfar..istighfar!)


...awak amat jahat..kenapa awak sakitkan hati saya? Kenapa awak mempermainkan saya? Kenapa awak sanggup hancurkan hati saya..awak tau kan setelah sekian lama saya setia dengan awak..saya teringatkan awak 24 / 7 taw...Awak jahat, wahai cik celcom!..

Saya telah menjadi pengguna yang setia untuk Celcom Broadband..Oleh kerana saya menggunakan prepaid, jadi, acapkali saya akan buat weekly broadband which cost me about RM20 / 7days..Sepanjang 2 bulan saya guna, alhamdulillah tak der masalah..cuma kadang2 network down.."biasalah kak, network down.." bak kata sorang Celcom network support pabila saya report ttg problem broadband saya nie..nada beliau seperti malas...Hebat tak jawapan yang saya terima..

Anyways, back to the story...pada suatu pagi yang hening, saya dengan cerianya on la tenet...baru on 5mins tetiba down..saya pun tgk la error msg yang saya dapat..

"You have insufficient airtime balance.Kindly topup to activate"..wtf??

Apasalah kredit saya tak cukup pulak nie..bila saya check kredit, tgk2 balance saya ada semilan sen adanya..diulangi..semilan sen..Mana kredit aku 14 hengget tadi??(saja ja nak sebut ada banyak kredit..huhuhu)..So, saya dengan kecewanya, call la 1111, and according to the customer service officer, system diaorg down..that's the reason naper benda nie boleh jadi..Then saya tanya, apakah jalan penyelesaiannya..as saya urgently nak guna tenet coz ada gheja (kononnya lah kan)...Kemudian beliau berkata "Apa kata, cik activate another weekly broadband"...wat???
Hello encik customer service, awak ingat saya nie banyak dwet ka? (ayat nie tak la terpancul keluar dari molot saya..saja ja nak eksyen tunjuk berani)..Then saya tanya laggi, bila benda nie akan setle..bila saya akan dapat kredit saya balik.. bila saya akan dapat broadband saya balik..beliau cakap mcm nie "Kami akan siasat..dan jika cik layak, broadband dan kredit cik akan dikembalikkan"....HA?Jika saya layak???????What are you talking???

Cut it short, menurut beliau, masalah saya nie akan dapat disetlekan dalam masa 3-7 hari bekerja..Tapi sekarang dah masuk hampir 10hari..Aci tak saya call dan amok?







4 comments:

  1. iyer...
    selagi ko tang mengamok selagi tu dia wat bangang jer...
    aku cadang kan ko mengamuk kat manager dia tros!!

    ReplyDelete
  2. Aku dah amok..siap dengan ganasnya aku suruh beliau transfer call kat supervisor beliau..Tapi tau dak beliau cakap apa? "Maaf cik, supervisor kami takder buat masa nie..Nanti sebelum pukul 5pm dia akan kol cik balik".. Aku pun tunggu lar sampai koi 5pm..tadak sapa sekoq pun yang call..3 ari pas tu baru ada org kol and janji 3-7 hari bekerja kredit aku dan jugak broadband aku yang ilang tu akan dipulangkan semula..tapi nie dah masuk ari ke 11kots kalo tak salah..apa yang perlu aku lakukan?

    ReplyDelete
  3. satu lagi wahai cik nur..awat dah lama anda tak update blog?heheh

    ReplyDelete
  4. celcom customer service...dan service nyer...mmg mcm b.a.b.i ... streamyx pon sama.

    ReplyDelete